Klikkaa Smartumin sivustolle Top bar icon Top bar logo
Blogit

Astu Stageen

Aitoa asiaa hyvinvoinnista. Seuraa, osallistu, innostu, bloggaa ja rokkaa. Tarkkaile katsomosta tai nouse itse lavalle!

10 loistavaa syytä testata trampoliinitreeniä

Maailmalla trampoliinitunnit ovat saavuttaneet hurjan suosion ja Suomessakin pääsee pomppimaan jo monessa trampoliinipuistossa! Kun Rush-trampoliinipuisto avasi ovensa Helsingissä, ei jäänyt epäselväksi, että on vain ajan kysymys ennen, kuin kaikki haluavat osansa hikisen hauskasta tramppatreenistä. Kaiva Smartumit kukkarosta ja painele pomppimaan!

Videon lähde: Jenny Jumping, Jumping Fitness

Listasimme parhaat syyt antaa trampoliinilla treenaamiselle mahdollisuuden!

1. Tajuttoman tehokasta liikuntaa. Tunnin pomppiminen kuluttaa helposti 500 kilokaloria huomaamatta.

2. Ryhti ja keskivartalonhallinta paranevat. Kiinnitä pomppiessa huomiota etenkin ryhtiin ja keskivartalon lihasten aktivointiin maksimoidaksesi treenin hyödyt!

3. Takuuvarmaa vaihtelua normiliikuntaan. Lapset rakastavat trampoliineja, eivätkä suotta. Kyseessä on todella uniikki ja omanlaisensa treeni, johon on helppo tykästyä!

4. Monipuolinen liikuntamahdollisuus. Voit ylläpitää saman temmon koko pomppurutiinin ajan tai tehdä HIIT-tyyppisiä intervalleja, jalkojen nostoja, hyppyvariaatioita, voltteja… Vain taivas, ja katto, ovat rajana.

5. Trampoliinilla hyppiminen voi ehkäistä masennusta ja vähentää alakuloa. Säännöllinen treeni, siis vaikka trampalla hyppiminen, auttaa rentoutumaan ja parantamaan unen laatua ja mielialaa.

6. Hellempi vaihtoehto nivelille. Tunti trampoliinilla hyppimistä on paljon hellempi vaihtoehto polville ja nilkoille, kuin tunnin juoksulenkki asvalttiviidakossa.

7. Parempi tasapaino ja koordinointikyky. Huippu-urheilijat käyttävät trampoliineja parantaakseen tasapainoa ja kehonhallintakykyä.

8. Parantaa verenkiertoa ja hapenottokykyä. Säännöllinen sykettä kohottava liikunta on parasta, mitä voit kropallesi tarjota. Tehosta verenkiertoa ja hapenottokykyä, vahvista sydäntä ja jaksa paremmin arjen haasteissa.

9. Vahvistaa lihaksia. Hyppiminen kehittää erityisesti jalkojen lihaksistoa aina pohkeista etu- ja takareisiin. Lisäksi aktiivinen hyppiminen kehittää syviä keskivartalon lihaksia.

10. Sopii kaikille iästä ja aiemmasta urheilutaustasta riippumatta. Aiempaa kokemusta liikunnasta ei trampoliiniharrastuksen aloittaminen vaadi. Mukaan voi lähteä koska tahansa.

Lue myös nämä