Klikkaa Smartumin sivustolle Top bar icon a0959d54d92197ed4e79ef43d3978da1984be5fa6f6809ff14908a4cc92f9ec1 Top bar logo 53b61cbb6b854e6ec59fdf3d3482a6f5647563cea0ec3044d53a631d3e3bbc39
Blogit

Astu Stageen

Aitoa asiaa hyvinvoinnista. Seuraa, osallistu, innostu, bloggaa ja rokkaa. Tarkkaile katsomosta tai nouse itse lavalle!

Dieettivastaisen rintaman hengessä - Kolme askelta pysyvään muutokseen

Hei,

Tänään esittelen teille kolmen askeleen tekniikan pysyvään muutokseen.

Pysähdy. Pysty. Pysyvä.

Ensin on pysähdyttävä. Pysyvän muutokseen ensimmäinen askel on pysähtyminen.

On pysähdyttävä tarkkailemaan nykyisiä toimintatapoja. On tultava tietoiseksi siitä miten asiat nyt ovat. On huomattava kehityskohteita.

  • Onko minulla riittävästi osaamista ymmärtää tilanne oikein?
  • On katsottava tätä hetkeä tutkivasti.

Sitten on pystyttävä.

On kysyttävä itseltään:

  • Onko minulla oikeaa osaamista tehdä muutos?
  • Mitä apua tai tukea tarvitsen?
  • Miten tärkeä muutos minulle on?
  • Mitä autopilotteja minun pitää rikkoa?

Pysyvä tulee seuraavaksi.

Kun olet tunnistanut toimintatavoissasi tarvittavat muutoskohteet ja pohtinut miten pystyt rakentamaan uusia toimintamalleja - ovat pysyvät uudet mallit monta askelta lähempänä. Uusia tapoja pitää toistaa useita kertoja.

Uusi autopilotti muodostuu opettelun ja toiston kautta.

Itselläni viimeisin pysähtyminen tapahtui uneen liittyen. Heräsin usein väsyneenä vaikka nukahdin hyvin ja nukuin 8 tuntia yössä. Pysähdyin pohtimaan tilannetta. Hankin uni-appin mittaamaan unen laatuani. Huomasin, että unen laadussani oli vikaa.

Sitten pohdin osaamistani laaduttomaan uneen. Etsin neuvoja aiheeseen netistä ja ammattilaisilta. Päädyin jättämään iltaisen sängyssä surffailun pois iltarutiineistani.

Unen laatu parani.

Parempi uni motivoi minua pysymään uudessa tavassa. Mittaan unta yhä. Ja toistan uutta tapaa kuukausia, jotta siitä tulee automaatio.

Pysähdy, pysty, pysyvä.

Itse olen käyttänyt sitä paljon. Se toimii.

  • Mikä on sinusta vaikein kohta?
  • Entä helpoin?

Kaipaatko inspiraatiota pysähtymiseen ja pystymiseen? Tule mukaan ilmaiselle kolmen kerran tasapainoisen syömisen kurssille.

Jo yli 200 on ilmoittautunut mukaan. Tule sinäkin!

Ensimmäinen osa julkaistiin jo tänään. Jos toimit nopeasti ehdit vielä mukaan. Klikkaa itsesi mukaan tästä.

Kurssin pohjalta voit miettiä mm. uuden vuoden lupaukset uusiksi.

Astu mukaan dieettivastaiseen rintamaan tästä.

Terveisin,

Mia

perustaja

Health Revolution Oy

P.S. Marika Venäläisen kanssa kirjoitimme aiheesta kirjankin - 80/20 Ruokavaliotyökirja, opas tasapainoiseen ja pysyvään ruokavalioon.

Näytä kommentit Piilota kommentit
comments powered by Disqus
Ravinto

Väsymys ja stressi ovat hyvin yleisiä tuntemuksia ihmisten arjessa. Väsymys ei auta meitä tekemään parempia valintoja ruokapöydässä. Omista toimintatavoista tietoiseksi tuleminen auttaa eteenpäin. Tasapainoinen syöminen vähentää väsymystä.  Lue lisää

Lue myös nämä