Klikkaa Smartumin sivustolle Top bar icon Top bar logo
Blogit

Astu Stageen

Aitoa asiaa hyvinvoinnista. Seuraa, osallistu, innostu, bloggaa ja rokkaa. Tarkkaile katsomosta tai nouse itse lavalle!

Näin vältät treeneistä luistamisen!

Tiedätkö jonkun, joka aina viikon päätteeksi valittaa, että tulipas taas treenattua ihan liikaa? Niin. Ei kuulosta kovinkaan tutulta. Useimmalla ongelma taitaa olla päinvastainen.

Monella meistä on treenitavoitteita, jotka yrityksestä huolimatta täyttyvät vain silloin tällöin. Vaikka taustalla saattaa olla oikeitakin syitä, kuten äkilliset aikataulumuutokset, suurimman osan ajasta kyse on kuitenkin lähinnä tahdonvoiman puutteesta.

Miten sitten vältät treeneistä luistamisen ja pidät treenirutiineista kiinni, vaikka olisikin vähän huono päivä?

Hommaa PT – Vaikka olisit kuinka vannoutunut hankkimaan itsellesi saliohjelman netistä ja seuraamaan sitä koko kevään, on aina riski, että päästät itsesi treeneissä liian helpolla. Personal Trainer luo sinulle oikeanlaisen ohjelman ja patistaa sinua treenaamaan täysillä. PT:n palkkaaminen on myös rahallinen sijoitus, joka toimii hyvänä motivaattorina tavoitteiden saavuttamiseen.

shutterstock_296586485

Treenaa aamulla – Olet ollut kahdeksan tuntia töissä ja väsymys puskee päälle. Salikamat ovat mukana, mutta et vain yksinkertaisesti jaksaisi lähteä salille töiden jälkeen. Hoida treenit heti aamulla alta pois, niin vältyt skippaamasta niitä iltapäivällä.

Aseta itsellesi tavoite – Oli se sitten kymmenen leuanvetoa tai puolimaraton, aseta itsellesi konkreettinen tavoite, jonka haluat saavuttaa. Kun alat näkemään tuloksia, treenimotivaatiokin kasvaa.

Mahdollista itsellesi myös kotona treenaaminen Välillä ei vain yksinkertaisesti jaksa lähteä salille. Älä anna sen pysäyttää itseäsi liikkumasta. Heitä joogamatto olohuoneen lattialle ja hoida treenit kotona.

shutterstock_262333955

Pidä treeneistäsi kirjaa Kirjaa treenisi kalenteriin, niin pysyt paremmin kärryillä siitä, mitä olet kuukauden aikana tehnyt.

Muista välillä palkita itsesi – Treenimotivaatiota on vaikea pitää yllä, jos et koskaan palkitse itseäsi hyvistä suorituksista. Päätä lauantain aamutreenit terveelliseen brunssiin ystävien seurassa.

Panosta treenivaatteisiin Tiedätkö sen tunteen, kun olet juuri ostanut uuden mekon tai paidan ja sitä huvittaa heti lähteä esittelemään? Sama pätee treenivaatteisiin. Palkitse itsesi silloin tällöin ostamalla uusi treenivaate.

Hommaa salikaveri Kaverin kanssa on aina kivempaa, myös treenatessa. Sovi kaverin kanssa viikottaiset treenitreffit, voitte samalla vaihtaa kuulumiset. Kun treffit on sovittu, niistä on vaikeampi luistaa.

Nappaa kaveri mukaan ja varatkaa seuraavat treeninne Smartumin Polun kautta. Varaa seuraavat treenisi tästä.

Lue myös nämä