Klikkaa Smartumin sivustolle Top bar icon a0959d54d92197ed4e79ef43d3978da1984be5fa6f6809ff14908a4cc92f9ec1 Top bar logo 53b61cbb6b854e6ec59fdf3d3482a6f5647563cea0ec3044d53a631d3e3bbc39
Blogit

Astu Stageen

Aitoa asiaa hyvinvoinnista. Seuraa, osallistu, innostu, bloggaa ja rokkaa. Tarkkaile katsomosta tai nouse itse lavalle!

Olisiko teillä hetki aikaa puhua vampyyreistä?

"Olisiko teillä hetki aikaa keskustella vampyyreistä?"

Sara: Oon järisyttävän onnellinen.

Juuso: Onnellinen mistä?

Sara: Kaikki tää vampyyrihomma. Ekaa kertaa laitetaan näin isoa panostusta kehiin. Isoa rahaa siirtyy meiltä ulospäin eikä mulle tule siitä paskahalvausta.

Juuso: Voisiko se johtua siitä, että tähän vampyyrimusikaaliin laitettu panostus tuntuu toden teolla maksavan itsensä takaisin.

Sara: Joo, hyvin lähti ennakkoliput liikkeelle. Mutta eipä meillä ole koskaan ollut laittaa näin paljoa rahaa markkinointiin.

Juuso: Ollaan siirrytty parilla askeleella DIY flyeri/julkka/facebookmainonnasta kunnon massamarkkinointiin Asematunnelin jättiscreeneille, radiokanaville ja raitiolinjoille. Aika kova muutos noin puoleen vuoteen, mutta tuloksistahan sen näkee kannattiko. Kyllähän se kurkkua kuristaa, kun katsoo eurojen lipuvan poispäin, mutta tuntuu niitä alkavan kerääntymään myös takaisin päin kiihtyvällä tahdilla.

Sara: Jos nää ei tehoa, me ei enää ikinä mainosteta missään.

Juuso: Muututaan underground-teatteriksi. Eikä kerrota kellekään mitään mitä meillä tapahtuu. Se on kuulema trendikästä Kalliossa.

Sara: Ihan hyvin näin pieneltä talolta tuottaa itse mainosvideo, kaksi radiomainosta, grafiikat raitiovaunujen sivuteippauksiin ja päälle kaikki mitä muutenkin tehdään. Kuvauspäivien määrä on ollut melkonen.

Juuso: Eikä olla edes mainostoimisto!

Sara: ...vielä ;) Hyvät luottotekijät löytyy harvinaisen läheltä.

Vain tänä syksynä ONYX -vampyyrimusikaali 8.10.-17.12.2016

Juuso: Oman sisällön tuottaminen koko markkinointiin lyö kyllä ainutlaatuisen leiman koko kampanjaan ja tekemiseen. Mikään ei ole valmiiksi ostettua, vaan niin sanotusti aitoa kamaa. Toisaalta, kun ei olla mitään varsinaisia markkinointiguruja vaan oman tiemme pioneereja niin on välillä vaikeaa arvioida milloin tulee kustua housuun oikein kunnolla.

Sara: Näkisin, et meidän itse tuottama sisältö on aidompaa ja vaikka sillä otetaan riski, niin mitä sitten? Kyllä mua kylmäis, jos luovuttaisi meidän brändin muiden käsiin. Meni syteen tai saveen, niin ainakin mennään tyylillä!

Juuso: Se, että tehdään tietoinen valinta olla luovuttamatta sisällöntuotantoamme tai koko brändikuvaamme ulkopuolisille on selvä arvovalinta ja viesti. Etenkin tällä alalla. Otetaan rohkeasti tietoinen riski ja luotetaan siihen omaan osaamiseen millä tähänkin pisteeseen on päästy.

Sara: Ollaan ihan hemmetin tarkkoja meidän ilmeestä. Miltä kaikki näyttää ja miten asioista puhutaan. Meidän tuottama sisältö on viimein nostettu samalle silmänkorkeudelle, kuin kolmen-tai neljän isoimman teatterin Helsingissä. Ihmiset ovat tottuneet etsimään tietoa tulevista produktioista tietyistä paikoista ja nyt meidän ONYX on just siellä.

Juuso: Tulevina viikkoina tykitetään vielä lisää. Silloin on ratikoiden ja radiokanavien vuoro.

Sara: Mulle jäi niin hyvä fiilis maljojen nostosta Asematunnelin jättinäytön edessä. Vähän kyllä mietityttää, et miten keretään enskariviikolla nostelee maljoja ratikkapysäkeillä.

Juuso: Ensi-illan juhlia odotellessa... 30 veristä vampyyriä herkistelemässä ja jahtaamassa ratikoita yön pimeydessä.

Sara: Mä muuten laskin paljon meitä on. 56 henkeä työryhmässä.

Juuso: Puolitoistakertainen määrä viimeiseen isoon proggikseen verrattuna!

Sara: 8.10 räjähtääki sitten pankki, kun hommataan skumpat koko poppoolle.

Juuso: Fobballe terveisiä, että Sara puhuu tässä yhteydessä pankin räjäyttämisestä kuvaannollisesti.

Sara: Kuka toi Fobba on?

Juuso: Nettipoliisi.

Sara: Käräytit sitte jo valmiiks… No eipä sillä väliä. Kun ensi-ilta koittaa, mun työ on tehty.

Teatteri Toivon ONYX -vampyyrimusikaali ensi-illassa 8.10.2016!

Lue myös nämä