Klikkaa Smartumin sivustolle Top bar icon a0959d54d92197ed4e79ef43d3978da1984be5fa6f6809ff14908a4cc92f9ec1 Top bar logo 53b61cbb6b854e6ec59fdf3d3482a6f5647563cea0ec3044d53a631d3e3bbc39
Hyvinvointi

Astu Stageen

Aitoa asiaa hyvinvoinnista. Seuraa, osallistu, innostu, bloggaa ja rokkaa. Tarkkaile katsomosta tai nouse itse lavalle!

3 poimintaa hyvinvoinnista

Hyvinvointia voi kohentaa yksinkertaisin keinoin.

01: ARKI JA ENERGIA

TESTAA ENERGIA

Laturin kehittämän Energiatestin™ avulla voit selvittää, kuinka energinen henkilöstönne on. Testin tuloksena saatava Energiaindeksi™ kertoo ajan, jonka ihminen jaksaa tehdä töitä, harrastaa ja puuhailla päivän aikana. Testin kautta on helppo ymmärtää fyysisen kunnon merkitys hyvinvoinnille ja energisyydelle.

Katso: laturi.com/energiatesti

02: LIIKU JA LUE RUNOUTTA

  • Ihminen on luotu liikkumaan. Kohennat elämänlaatuasi, jos valitset lajin, josta myös nautit. Kokeile onko se kävely, pyöräily, uinti vai tanssi.
  • Mikä on riittävästi liikuntaa? Sopiva määrä on yksilöllistä, samat suositukset eivät toimi aloittelijalle ja aktiiviselle kuntoilijalle.
  • Ota agendalle palautuminen. Lihakset ja mielikin tarvitsee lepopäiviä liikunnasta, ne ovat kehityksen ja hyvän olon edellytys.
  • Muista myös kulttuuri, vaikkapa runous.

”Sanon, että lue runoutta.”

—  Piilaaksossa asuvan suomalaisyrittäjä Jyri Engströmin vastaus, kun häneltä kysyttiin sähköpostitse neuvoa bisnesten vauhdittamiseen (Helsingin Sanomat 12.2.2015)

03: VÄITTÄMÄ

”Olen niin monta kertaa nähnyt sen, miten liikkumaton ihminen puhkeaa liikunnan myötä täyteen loistoonsa.”

— Tietokirjailija, ryhmäliikunnan ohjaaja ja kolmen tyttären äiti Jenny Belitz-Henriksson tietää, millainen vaikutus liikunnalla on hyvinvointiin.

Katso: blog.jennyhenriksson.com

Poiminnat ovat osia "15 poimintaa hyvinvoinnista" -kirjoituksesta, joka on alun perin julkaistu Smartumin hyvinvoinnin talouslehdessä 1/2015.

Lue myös nämä