Klikkaa Smartumin sivustolle Top bar icon a0959d54d92197ed4e79ef43d3978da1984be5fa6f6809ff14908a4cc92f9ec1 Top bar logo 53b61cbb6b854e6ec59fdf3d3482a6f5647563cea0ec3044d53a631d3e3bbc39
Hyvinvointi

Astu Stageen

Aitoa asiaa hyvinvoinnista. Seuraa, osallistu, innostu, bloggaa ja rokkaa. Tarkkaile katsomosta tai nouse itse lavalle!

6 vinkkiä työpäivän virkeään oloon

Toimistotyöläisen ruokapäiväkirjan vinkit vireään työpäivään -Smartum Stage
Kumman valitset? Kuva: 123rf

Uusi Toimistotyöläisen ruokapäiväkirja (Henna Rannikko ja Reijo Laatikainen) kertoo karua totuutta suomalaisten syömisestä: vain 18 prosenttia suomalaisista syö edes jotenkin terveellisesti. Kauppalehti listasi kirjasta kuusi neuvoa, joita noudattamalla niin työpäivä kuin iltakin sujuu virkein mielin.

1. Syö aamupala

Suorituskykysi paranee, ja teet todennäköisesti lounaalla parempia valintoja kuin ilman aamupalaa päivänsä startannut.

2. Älä jätä lounasta väliin

Mutta älä syö liikaakaan. Paras kombinaatio on proteiini- ja kuitupitoiset ruoat sekä sopiva annos rasvaa.

3. Palavereissa ei ole pakko syödä mitään

Lounasajan palaverit pannassa, varsinkin jos tarjolla on perus palaveritarjoiluja kuten viinereitä tai täytettyjä croissanteja. Palaverit voi pitää myös ilman tarjoilua, tai tarjoilut voi jättää syömättä.

4. Juo vettä

Ja nimenomaan vettä, ei kahvia tai virvoitusjuomia. Terveys, mieliala ja suorituskyky kiittävät.

5. Kahvia kohtuudella

Kahvi kyllä piristää, mutta tässäkin liika on liikaa. Kuppi tai kaksi, mutta kolmas kannattaa jo vaihtaa vaikka vähemmän kofeiinia sisältävään teehen.

6. Syö välipala, vältä illan "voileipärallia"

Iltapäivän (terveellinen) välipala parantaa myös iltasyömisen laatua.

Lähde: Kauppalehti: Jaksaminen koetuksella? Näillä ruokavalinnoilla työvire kohenee

Lue myös nämä