Klikkaa Smartumin sivustolle Top bar icon a0959d54d92197ed4e79ef43d3978da1984be5fa6f6809ff14908a4cc92f9ec1 Top bar logo 53b61cbb6b854e6ec59fdf3d3482a6f5647563cea0ec3044d53a631d3e3bbc39
Hyvinvointi

Astu Stageen

Aitoa asiaa hyvinvoinnista. Seuraa, osallistu, innostu, bloggaa ja rokkaa. Tarkkaile katsomosta tai nouse itse lavalle!

Aina ei tarvitse juosta, kävellenkin pääset kuntoon

Kävely on tehokasta treeniä
Kävely on tehokasta treeniä. Kuva: 123rf

Käveleminen nostaa mielialaa ja luovuutta, kohottaa kuntoa ja laskee ennenaikaisen kuoleman riskiä. Kuka vielä uskaltaa väittää, ettei kävely ole oikeaa urheilua. 

Me Naiset kokosi The Huffington Postin julkaisemasta listauksesta neljä hyvää syytä arvostaa kävelyä urheilulajina. Joten jos juoksu tuntuu liian rankalta tai sisätreenailu puuduttaa kauniina syyspäivinä, lähde hyvillä mielin kävelylle. Jo 20 minuuttia reipasta kävelyä päivässä saa aikaan kovia tuloksia. Ja mikä parasta, kävellä voi lähes missä vain ja milloin vain.

Lue Me Naisten artikkeli täältä: menaiset.fi:Unohda juokseminen! Näiden syiden vuoksi kävely on ihan oikeaa urheilua

Lue myös nämä