Klikkaa Smartumin sivustolle Top bar icon a0959d54d92197ed4e79ef43d3978da1984be5fa6f6809ff14908a4cc92f9ec1 Top bar logo 53b61cbb6b854e6ec59fdf3d3482a6f5647563cea0ec3044d53a631d3e3bbc39
Hyvinvointi

Astu Stageen

Aitoa asiaa hyvinvoinnista. Seuraa, osallistu, innostu, bloggaa ja rokkaa. Tarkkaile katsomosta tai nouse itse lavalle!

Asiantuntijoiden Top 3 hyvinvointivinkkiä - Katja Kokko

Kotja Kokon top 3 hyvinvointivinkit
Katja Kokon hyvinvointivinkeissä korostuvat uni, liikunta ja ravinto. Kuvaaja: Kaapo Kamu

Miten voida hyvin ja välttää stressiä kiireisessä arjessa? Juttusarjassa hyvinvoinnin asiantuntijat jakavat parhaat hyvän elämän vinkkinsä.

Mitkä ovat kolme parasta vinkkiäsi hyvään arkeen?

Katja Kokko, luonnonkosmetiikan ja ihonhoidon asiantuntija, katjakokko.com

1: Säännöllinen unirytmi. Pyrin kahdeksan tunnin yöuniin ja käymään joka ilta samaan aikaan nukkumaan sekä heräämään ajoissa. Illat on hyvä rauhoittaa pari tuntia ennen nukkumaanmenoa sosiaalisessa mediassa roikkumisesta ja vaikka lukea hetki sekä panostaa ihaniin kauneudenhoitorituaaleihin.

2: Säännöllinen liikunta. Mielekästä liikuntaa 3–5 päivänä viikossa. Omalla kohdallani se tarkoittaa astangajoogaa sekä uintia. Lisäksi tarvitsen raitista ilmaa päivittäin, joten pikku lenkkeily tai happihyppelyt ulkona tekevät hyvää. Liikunta on yksi tehokkaimmista stressin poistajista, mutta sitä ei jaksa tehdä väsyneenä tai jos unirytmi on sekaisin.

3: Ruoka, josta tulee hyvä olo. Tämä ei tarkoita, etteikö voi joskus herkutella, mutta arkiruoan olisi hyvä olla sellaista, josta olo tulee kylläiseksi ja energiseksi, syömisen jälkeen ei tule väsymystä ja vatsa ei turpoa.

Katso myös sarjan aiemmat vinkit:

Lue myös nämä