Klikkaa Smartumin sivustolle Top bar icon a0959d54d92197ed4e79ef43d3978da1984be5fa6f6809ff14908a4cc92f9ec1 Top bar logo 53b61cbb6b854e6ec59fdf3d3482a6f5647563cea0ec3044d53a631d3e3bbc39
Hyvinvointi

Astu Stageen

Aitoa asiaa hyvinvoinnista. Seuraa, osallistu, innostu, bloggaa ja rokkaa. Tarkkaile katsomosta tai nouse itse lavalle!

Liikkujan huoneentaulu

Lähde liikkeelle, vaikka talviseen säähän.

1. Liiku.

Miten tahansa. Asennon muuttaminen on liikkumista. Jos istut, seisomaan nouseminen lasketaan liikunnaksi. Jos seisot, istumaan laskeutuminen lasketaan liikunnaksi.

2. Ole läsnä.

Ole treenaaja, älä pelkästään käy treeneissä. Ole juoksija, tarpoja, liikkuja, marjastaja, parkouraaja, kuntoilija, joogaaja. Ole sitä, mikä on sinun liikuntasi. Silloin liikuntakin on sinussa.

3. Tee vähintään yksi.

Yksi on enemmän kuin nolla. Enemmänkin saat tehdä, mutta tee joka päivä vähintään se yksi liikkuminen. Katso lisävinkkejä kohdasta 1.

Tee ainakin yksi liike päivässä.

4. Tee jotain eri lailla.

Vaihtelu on hyväksi keholle ja mielelle. Sytytä valot eri kädellä kuin yleensä. Ota pari ylimääräistä askelta tuolin ympäri ennen kuin istut. Istu erilaiselle tuolille. Miten voisit tehdä hiukan eri lailla juuri sen, mitä olet nyt tekemässä?

5. Nauti.

Hae kaikille aisteille nautintoa liikkumisesta. Etsi ympäriltäsi kauniita asioita katsella, kauniita ääniä kuunnella, tuoksuja, ilmavirtaa kasvoilla, hyvää seuraa hymylle.

6. Tee toinenkin yksi.

Teitkö jo aamulla ”yhden”? Tee nyt ihmeessä toinenkin, kun asia kerran juolahti mieleen.

Nauti liikunnasta ja iloitse suorituksistasi, pienistäkin.

7. Iloitse.

Ole reilusti iloinen ja ylpeä jokaisesta liikkumisestasi. Olet sen ansainnut. Teitkö tänään 150% enemmän kuin eilen? Wau! Liikuitko tänään ihan pikkuisen, vaikket olisi millään jaksanut? Jess!

8. Kurkkaa Polkuun.

Polku on täynnä ihanaa liikuntaa. Löydä uusi juttusi tästä.

Siirry Polkuun ja etsi mielenkiintoista liikuntaa.

Juttu on julkaistu alunperin Polku-blogissa tammikuussa 2017.

Lue myös nämä