Klikkaa Smartumin sivustolle Top bar icon Top bar logo
Hyvinvointi

Astu Stageen

Aitoa asiaa hyvinvoinnista. Seuraa, osallistu, innostu, bloggaa ja rokkaa. Tarkkaile katsomosta tai nouse itse lavalle!

Miten treenata tehokkaasti talvella?

Ulkona kannattaa treenata talvellakin.

Ulkona on muutama aste pakkasta ja maata peittää kaunis lumikerros. Sää on täydellinen talviulkoiluun! Jos perinteinen salirutiini alkaa kylllästyttää, siirrä päivän treenit pihalle.

Tässä tehokas talvitreeni, jota kannattaa kokeilla:

Lämmittely:

Kiertoharjoittelut 3-5 kierrosta:

  • Leuanvetoja tai punnerruksia oman kunnon mukaan
  • 20x halon hakkaamista tai lumen lapioimista
  • 20x X-hyppyjä

Extra:

  • Jos kaipaat vielä lisähaastetta, juokse 15 minuuttia hangessa.

Lopuksi:

  • 5-10 minuuttia kävelyä
  • Venyttele

Tunnet treenin taatusti lihaksissasi ja olet samalla saanut päivän ulkoilut suoritettua. Lisäbonuksena saat myös lumityöt tehtyvä ja halot hakattua.

Miksi treenata ulkona?

Talviulkoilu on hyväksi aivoille. Se pitää aivot virkeinä ja kehon kunnossa. Liikunta lisää kehon hapensaantia, mikä vilkastuttaa aivopuoliskojen välistä viestintää. Ulkona liikkuminen parantaa myös unen laatua.

Yhdistä talvella ulkoilu ja treeni. Aloita dynaamisella venyttelyllä.


Lähteet: Bodybuilding.com, hyvaterveys.fi

Lue myös nämä