Klikkaa Smartumin sivustolle Top bar icon a0959d54d92197ed4e79ef43d3978da1984be5fa6f6809ff14908a4cc92f9ec1 Top bar logo 53b61cbb6b854e6ec59fdf3d3482a6f5647563cea0ec3044d53a631d3e3bbc39
Hyvinvointi

Astu Stageen

Aitoa asiaa hyvinvoinnista. Seuraa, osallistu, innostu, bloggaa ja rokkaa. Tarkkaile katsomosta tai nouse itse lavalle!

Miten treenata tehokkaasti talvella?

Ulkona kannattaa treenata talvellakin.

Ulkona on muutama aste pakkasta ja maata peittää kaunis lumikerros. Sää on täydellinen talviulkoiluun! Jos perinteinen salirutiini alkaa kylllästyttää, siirrä päivän treenit pihalle.

Tässä tehokas talvitreeni, jota kannattaa kokeilla:

Lämmittely:

Kiertoharjoittelut 3-5 kierrosta:

  • Leuanvetoja tai punnerruksia oman kunnon mukaan
  • 20x halon hakkaamista tai lumen lapioimista
  • 20x X-hyppyjä

Extra:

  • Jos kaipaat vielä lisähaastetta, juokse 15 minuuttia hangessa.

Lopuksi:

  • 5-10 minuuttia kävelyä
  • Venyttele

Tunnet treenin taatusti lihaksissasi ja olet samalla saanut päivän ulkoilut suoritettua. Lisäbonuksena saat myös lumityöt tehtyvä ja halot hakattua.

Miksi treenata ulkona?

Talviulkoilu on hyväksi aivoille. Se pitää aivot virkeinä ja kehon kunnossa. Liikunta lisää kehon hapensaantia, mikä vilkastuttaa aivopuoliskojen välistä viestintää. Ulkona liikkuminen parantaa myös unen laatua.

Yhdistä talvella ulkoilu ja treeni. Aloita dynaamisella venyttelyllä.


Lähteet: Bodybuilding.com, hyvaterveys.fi

Lue myös nämä