Klikkaa Smartumin sivustolle Top bar icon a0959d54d92197ed4e79ef43d3978da1984be5fa6f6809ff14908a4cc92f9ec1 Top bar logo 53b61cbb6b854e6ec59fdf3d3482a6f5647563cea0ec3044d53a631d3e3bbc39
Hyvinvointi

Astu Stageen

Aitoa asiaa hyvinvoinnista. Seuraa, osallistu, innostu, bloggaa ja rokkaa. Tarkkaile katsomosta tai nouse itse lavalle!

Poimintoja hyvinvoinnista: Kilsajahdilla parempaan kuntoon

TUTUSTU / Maksuton nettipalvelu Kilsajahti kannustaa lisäämään omaa liikkumista. Kilometreja jahdataan kävellen ja juosten. Tavoitteena on saavuttaa tietty kilometritavoite viikoittain.

Henkilökohtaisen kilometritavoitteen voi selvittää palvelussa tehtävän testin avulla: se kertoo, kuinka monta kilometria käyttäjän tulee viikoittain kerätä pysyäkseen kunnossa. Viikon aikana kerätyt kilometrit merkitään palveluun, jossa voi seurata kilometritavoitteen täyttymistä ja omaa edistymistä. Viikko sopii ajanjaksona arkeen, tavoitteen voi näin pilkkoa osiin ja liikunnalle on helpompi löytää aikaa arjesta.

SELVITÄ OMA KILOMETRITAVOITTEESI TESTIN AVULLA

Kilsajahdin lähtökohtana ovat kävely, juoksu, pyöräily ja hiihto - lajit, joita lukuisat suomalaiset jo harrastavat. Kilometri on lahjomaton liikkumisen mittari – niitä ei kerry ilman liikettä. Toisaalta vain yhden kilometrin lisääminen päivään tarkoittaa 365 kilometriä enemmän liikuntaa vuodessa.

Toisaalta vain yhden kilometrin lisääminen päivään tarkoittaa 365 kilometriä enemmän liikuntaa vuodessa.

Mutta miksi liikkua enemmän? Liikunnan säännöllinen harrastaminen kohentaa tutkitusti elämänlaatua: edistää terveyttä ja ennaltaehkäisee sairauksia. Vain vajaa 25 prosenttia aikuisista liikkuu tällä hetkellä virallisten suositusten mukaisesti eli vähintään 2,5 tuntia viikossa.

Katso: kilsajahti.fi

Lue myös nämä