Klikkaa Smartumin sivustolle Top bar icon a0959d54d92197ed4e79ef43d3978da1984be5fa6f6809ff14908a4cc92f9ec1 Top bar logo 53b61cbb6b854e6ec59fdf3d3482a6f5647563cea0ec3044d53a631d3e3bbc39
Hyvinvointi

Astu Stageen

Aitoa asiaa hyvinvoinnista. Seuraa, osallistu, innostu, bloggaa ja rokkaa. Tarkkaile katsomosta tai nouse itse lavalle!

Tauko paikallaan!

Tauota istumista välillä
Onneksi on helpompiakin tapoja tauottaa istumista. Kuva: 123RF

Istutko liikaa? Pitkä ja yhtäjaksoinen istuminen tekee terveydelle haittaa, jota edes säännöllinen liikunta ei välttämättä poista. Etenkin työssään paljon istuvien olisi syytä muistaa nostaa välillä pylly ylös penkistä ja jaloitella.

Tauko paikallaan!

Kunnossa kaiken ikää -ohjelma on koonnut maksuttoman Tauko paikallaan -materiaalin, joka tarjoaa vinkkejä istumisen tauottamiseen ja arkiaktiivisuuden lisäämiseen. Tässä muutama maistiainen:

  • Portaissa liikkuminen on hyötyliikuntaa parhaimmillaan ja vastaa juoksulenkin rasitusta.
  • Sähköpostin lähettämisen sijaan keskustelu kasvotusten auttaa joskus selvittämään asioita nopeammin sekä lisää samalla sosiaalista kanssakäymistä ja yhteistyötä.
  • Säännöllinen työmatkaliikunta lisää liikuntamääriä nopeasti.

12-sivuisen materiaalin voi ladata tai tilata KKI:n sivuilta. Vinkkien lisäksi materiaali kertoo faktoja istumisesta sekä kannustaa pohtimaan omia arkisia valintoja

Materiaalin löydät täältä.

KKI:n Tauko paikallaan -materiaali

Lue myös nämä